Podręcznik Użytkownika

To jest strona, która pokazuje, jak działa Zwapp i co na każdym kroku musisz zrobić. Jeśli masz jakieś pytania, sprawdź naszą stronę Najczęściej Zadawane Pytania (FAQ). Jeśli to nie pomoże, wyślij nam wiadomość poprzez formularz kontaktowy, a my skontaktujemy się z Tobą.

Menu

Tworzenie swojego profilu

Create Profile PL - Utwórz profil

Po dotknięciu „Zarejestruj się teraz!” otworzy się ekran rejestracji, w którym będziesz mógł wprowadzić wymagane dane. W tym momencie pamiętaj, aby poprawnie podać wszystkie dane.

Proszę zanotować; Data urodzenia, narodowość i kraj zamieszkania są niezbędne do utworzenia portfela elektronicznego dla Ciebie i nie jest przechowywany na naszych serwerach ale w banku z którym współpracujemy.

Weryfikacja numeru telefonu

Po utworzeniu konta na Twój telefon komórkowy zostanie wysłany SMS z 4-cyfrowym kodem weryfikacyjnym. Wpisz ten numer na tym ekranie, aby zakończyć weryfikację.

Verify Phone PL - 4 cyfrowy kod

Dodanie karty płatniczej

  1. Otwórz menu „hamburger”
  2. Dotknij na tytuł “płatności”

Na ekranie Płatności stuknij przycisk dodaj nową kartę.

  1. Dodaj dane karty

    1. Wpisz nazwę posiadacza kart
    2. Wpisz numer karty
    3. Wpisz datę ważności
    4. Wpisz kod CVV
  2. Stuknij Zapisz kartę

Weryfikacja Twojego Profilu​

Jeśli chcesz być kierowcą w Zwapp, musisz zweryfikować swój profil. Odbywa się to automatycznie poprzez proces weryfikacji KYC. Jako kierowca musisz wysyłać dokumenty za pośrednictwem aplikacji. Zobacz FAQ – Jak odbywa się weryfikacja użytkownika?

Przejdź do swojego profilu i dotknij zweryfikuj

Dodaj czytelny skan swojego dokumentu.

Śledź status weryfikacji na swoim profilu.

Śledź status weryfikacji na swoim profilu. 1/2

Jeśli dokumenty zostały odrzucone, prosimy o przesłanie bardziej czytelnej wersji dokumentu.

Śledź status weryfikacji na swoim profilu. 2/2

Jeśli dokumenty zostały zaakceptowane, możesz skorzystać z wypłat.

Dodanie pierwszej jazdy

Wybierz zakładkę “Kierowca”

Tylko podczas pierwszej jazdy dodaj samochód zgodnie z komunikatem na ekranie. Na tym ekranie mamy łatwe trzy pola do wypełnienia.

Dodaj swój samochód, dodając:
  • Marka samochodu
  • Numer rejestracyjny
  • Kolor
  • i opcjonalnie zdjęcie twojego samochodu.

Teraz możesz swobodnie dodawać swoje trasy.

Dodanie trasy

  • Stuknij pole “Jadę z” i dodaj swój adres lub wybierz z mapy

  • Stuknij pole “Jadę do” i dodaj swój adres lub wybierz z mapy

  • Stuknij pole “Data i godzina” i wybierz datę i godzinę podróży.

  • Stuknij “dostępne miejsca” i dodaj liczbę udostępnionych miejsc

  • Prześlij swoją jazdę

  • Na następnym ekranie ustaw cenę za osobę

  • Zobacz podsumowanie jazdy i opublikuj jazdę.

Wybierz swoją lokalizację

Dodaj nowy adres, wybierz zapisane adresy (dom, szkoła lub praca) lub jeden z ostatnich adresów.

Jeśli wybierzesz dodanie nowego adresu, otworzy się mapa. Możesz zapisać bieżącą lokalizację lub wybrać na mapie i ewentualnie możesz pisać cały adres.

Sprawdzanie szczegółów jazdy

Dotknij menu “hamburger” i wybierz Moje rezerwacje

Dotknij “Kierowca”, aby zobaczyć przejazdy, których jesteś kierowcą. Wybierz jazdę, którą chcesz sprawdzić.

Tutaj możesz zobaczyć ogólne szczegóły swojej jazdy. Zalecana trasa na mapie, możliwy czas przyjazdu, długość podróży, prośby itp.

Sprawdź punkty początkowe lub końcowe na mapie

Stuknięcie pinezek na mapie szczegółów jazdy daje dwie opcje:

  1. Przejdź do tego punktu – Otwiera nawigatora na mapach Google

  2. Pokaż punkt na mapie – Otwiera mapy Google wyświetlające lokalizację.

Sprawdzanie wniosków do wspólnej jazdy

Na ekranie “Moje rezerwacje” przejdź do jazdy, którą chcesz sprawdzić w zakładce „Kierowca”.

  1. Otwórz szczegóły wybranej jazdy. Na dole ekranu zobaczysz prośby, jeśli istnieją.
  2. Zaakceptuj lub odrzuć

Wprowadzanie zmian do jazdy

Na ekranie “szczegóły jazdy”, za pomocą przycisków edycji (ikony pióra) możesz wprowadzać zmiany w jeździe.

Po wprowadzeniu zmian pasażerowie zostaną natychmiast powiadomieni.

Można zmienić na tym ekranie: z/do adres, ilość miejsc i cenę przejazdu.

Zmiana poniższych pól jest dozwolona: Czas i data.

Rozpoczęcie jazdy

Możesz rozpocząć jazdę, jeśli:
  • Masz Zatwierdzeni pasażerowie.

  • Czas mieści się w granicach 30 minut tolerancji czasu rozpoczęcia jazdy. Oznacza to, że jeśli jeździsz o 8 rano, możesz rozpocząć od 7:30 do 8:30.

  1. Idź do przejazdu na ekranie “Moje Rezerwacje”>Ekran Kierowca

  2. Poniżej zobaczysz przycisk „Rozpocznij jazdę”. Po dotknięciu, wszyscy pasażerowie są natychmiast powiadamiani, a status jazdy zmienia się na „W drodze”.

Sprawdzanie, czy płatność została wykonana

Na karcie pasażera – w tym miejscu kończysz przejazd i wystawiasz ocenę. Również masz informację, czy płatność została dokonana. Istnieją dwa statusy: oczekujące lub zapłacone.

Uwaga: do momentu dokonania płatności aplikacja pasażera zostanie zablokowana przez ekran płatności, który nie pozwoli na dalsze przejazdy.

Sprawdzanie salda w portfelu

Dotknij menu “hamburger” i wybierz Portfel.

Doładowanie portfela

  1. Na ekranie Portfela dotknij przycisku Doładuj portfel.
  2. Wprowadź kwotę.
  3. Wybierz kartę do zapłaty. Jeśli masz wystarczające saldo na karcie bankowej, kwota doładowania zostanie natychmiast odzwierciedlona na saldzie portfela.

Dodaj dane swojego konta bankowego

  1. Na ekranie Portfela dotknij “dodaj konto bankowe”, aby dodać szczegóły konta bankowego.
  2. Wprowadź szczegóły zgodnie z instrukcją
W przypadku pytań sprawdź FAQ.

Wypłacanie salda z portfela

Na ekranie Portfela dotknij “Wypłać” aby wypłacić saldo konta.

Sprawdzanie historii i statusu transakcji

W menu hamburgera dotknij „Moje transakcje”, aby zobaczyć listę swoich transakcji wraz z ich statusem.

Sprawdzanie historii oferowanych przejazdów

W menu “hamburger” stuknij „Moje rezerwacje”, a następnie stuknij kartę “Kierowca”. Stuknięcie ikony kalendarza wyświetli oferowaną historię jazdy.

Rezerwacja przejazdu

  1. Wpisz adresy (Jadęz i Jadę do) wraz z datą i godziną jazdy.
  2. Wybierz kierowcę przejazdu, który jedzie z tobą w tym samym kierunku. Na tym ekranie zostanie wyświetlona nazwa kierowcy, ocena i liczba stawek wraz z odległością od miejsca początkowego i docelowego. Najbliższy będzie na górze.
  3. Po dotknięciu jazdy zobaczysz podsumowanie i przycisk książki. Na tym poziomie możesz zobaczyć dokładne punkty wybrane przez kierowcę na mapie. Obliczony czas ukończenia jazdy, najszybsza odległość trasy i dostępne miejsce liczą się, aby pomóc w rezerwacji.
  4. Po podjęciu decyzji należy ustawić liczbę zarezerwowanych miejsc
  5. Zostanie wyświetlony ekran podsumowania rezerwacji. Jeśli wszystko jest w porządku, przejdź do rezerwacji.
  6. W przypadku, gdy jest to jedna z pierwszych 10 przejazdów, nadal będziesz mieć „bezpłatne” przejazdy. W tym kroku przypominamy o tym.
  7. Potwierdzenie wysłanej prośby o rezerwację.

Sprawdzanie statusu zapytania o rezerwację

W menu “hamburger” stuknij „Moje rezerwacje”, a następnie stuknij kartę Pasażer. Następnie dotknij rezerwację, którą chcesz sprawdzić. Na ekranie szczegółów jazdy zobaczysz status żądany, zaakceptowany, w drodze lub ukończony.

Dotarcie do miejsca spotkania

W menu “hamburger” dotknij „Moje rezerwacje”, a następnie na karcie pasażera wybierz jazdę. Na szczegółach jazdy możesz zobaczyć dokładne punkty wprowadzone na mapie przez kierowcę. Stuknij pinezkę (czerwoną lub zieloną), aby włączyć opcje nawigacji w Mapach Google. (1) Na zrzucie ekranu otwiera nawigację, aby pokazać instrukcje krok po kroku do tego punktu. (2) Na zrzucie ekranu pokazuje punkt na osobnej mapie pełnoekranowej (Google Maps). Pamiętaj, że szpilki na mapie są punktami odniesienia dla spotkania, ponieważ są one ogólnie bardziej szczegółowe niż podane adresy. W każdej niejasnej sytuacji jako pasażer możesz zadzwonić do kierowcy w celu dostosowania miejsca spotkania. Jako kierowca nie należy kierować do miejsca pasażera. Pasażerowie powinni przybyć na miejsce spotkania przed rozpoczęciem jazdy.

Zakończenie jazdy

W menu “hamburger” dotknij „Moje rezerwacje”. Przejdź do bieżącej jazdy.
  1. Na dole możesz zakończyć jazdę pasażera.
  2. Po dokonaniu płatności podaj ocenę swojemu pasażerowi
  3. Wpisz swój wynik
  4. Zobacz podsumowanie pasażera (z dodaną nową oceną)

Dokonanie płatności i ocena

Gdy kierowca zakończy jazdę, na ekranie pojawia się ekran płatności, podaj ocenę i dotknij “oceń i zapłać”, wybierz metodę płatności – Karta lub Portfel Jeśli karta, wybierz kartę, której chcesz użyć, a następnie potwierdź płatność. Jeśli portfel, potwierdź płatność. Kierowca natychmiast otrzyma płatność do swojego portfela wraz z powiadomieniem.

Scroll Up